Week 7, ook weer voorbij - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu Week 7, ook weer voorbij - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

Week 7, ook weer voorbij

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Augustus 2014 | Malta, Sliema

Hallo iedereen vanuit het zonnige Malta,

Het is een dagje te laat, maar ik heb een goede reden die je hier kan lezen. Ergens op het einde natuurlijk omdat het bij de zondag hoort. Voor nu type ik het een keer op een maandag en kan iedereen weer genieten van mijn afgelopen week.
Er is veel gebeurd deze week, dus lees het allemaal maar even goed. Ik heb deze week veel plezier gehad in ieder geval.

Maandag 28-07-2014
Vandaag begon week 7 alweer. in de ochtend hebben we gewoon een normale ochtend gehad. Samen met de coaches mee gekeken en geholpen. In de middag zijn we richting de fitness gegaan. Het was niet heel druk, alleen buiten was het wel druk met verschillende zwemmers. Je kan vanuit het zwembad in de ramen kijken naar je eigen, de mensen in de fitness kunnen wel gewoon naar buiten kijken en alles zien. Dat overkwam mij dus ook. Ik was lekker bezig en in eens komen ze allemaal het water uit en gaan hun eigen lichaam even bekijken. Ik had er geen moeite mee, maar was een beetje raar om te zien. Ook omdat ze zelf niks in de gaten hadden. Daarna ben ik lekker door gegaan en was de dag weer zo om.

Dinsdag 29-07-2014
Vandaag er iets eerder uit om, om 8:00 op stage te staan en te beginnen. Vandaag hadden we 2 sessies. Er was een coaches bezig met het afnemen met testen, daar ben ik even gaan kijken om te zien hoe dat in zijn werking gaat hier. Ze moeten hier ook aan verschillende vaardigheden voldoen voordat ze verder kunnen naar level 2. Beetje het zelfde als in Nederland. Vandaag heb ik ook geholpen bij een grote groep, samen met Miss Lara. Omdat verschillende kinderen niet luisterde riep ik iets in het Nederlands, ik dacht dat kunnen ze toch niet verstaan. Lara keek me even raar aan, maar ze ze zei al: je praat in je eigen taal dat hoor ik toch niet. Ooi wel handig op zo'n momenten. Later heb ik uitgelegd wat het is, maar dat vertel ik donderdag. Daarna een rustig middagje in de fitness gehad en richting huis.

Woensdag 30-07-2014
Joepie, vandaag konden we weer uitslapen. Tot hoe ver ik nu ben gekomen weet ik niet meer. Heb wel uit kunnen slapen. Vandaag stond er niks op het programma. Ik ben dus wat boodschappen wezen doen, wasjes draaien en wat financiële zaken bijwerken. Dat moet helaas ook allemaal gebeuren. We hebben ook meteen een lijstje gemaakt van wat we allemaal nog willen gaan zien en doen in Malta. En ik kan je vertellen, dat is echt veel nog. Dus voor de komende weken hebben we nog genoeg te doen.

Donderdag 31-07-2014
Vandaag was bijna het zelfde als dinsdag, dus niet heel veel over te vertellen. Alleen vandaag had ik uit gelegd wat poep in je oren betekend. Ik zat bij Miss Lara om haar te helpen met haar groep. Ze was ook de test aan het afnemen, alleen bij iets jongeren kinderen. Ze heeft er gisteren over na gedacht wat ik dinsdag precies zei, en wou graag weten wat het betekende. Ik zei netjes in het engels: it means shit in your ears. Ik uitgelegd dat we dat ooit zeggen als kinderen niet luisteren. Zij best hard lachen en vragen hoe je het uitsprak. Nu weet ze het ook. Echt grappig. Als we haar nu tegen komen zegt ze het iedere keer, haha.
Dagje weer afgesloten in de fitness en richting ons huisje. Op naar de laatste dag van de week.

Vrijdag 01-08-2014
Vandaag gaan we alweer augustus in, dat houd in dat we ongeveer nog 6 weken hebben. Het gaat allemaal erg snel hier. Net of dat in Malta de tijd sneller voorbij gaat dan in Nederland. Maar weet ook dat dat niet zo is. Vandaag nog even overleven en dan weekend houden. Een erg druk weekend zelfs.
Vandaag op stage niks bijzonders gebeurd. Beetje het zelfde als de andere dagen. We hadden de eerste sessie onze eigen groep. Dus fijn les kunnen geven, alleen het weer zat niet zo mee. Het waaide best hard waardoor het in het water best snel koud werd. Sommigen verlieten dan ook eerder het water. Dat heb je ooi wel eens. Sommigen beginnen dan ook Maltees te praten tegen ons, waar we helemaal niks van begrijpen. De tweede sessie weer gewoon mee gekeken en smiddags in de fitness weer mee geholpen. Iets drukker omdat het net voor het weekend is en iedereen dan geen tijd heeft. Voor nu ga ik weekend houden.
In de avond hadden we een lijstje gemaakt wat we in het weekend wilden gaan doen. Dat was naar Mdina gaan en naar Riviere bay. Even uitgezocht welke bus we moesten hebben en hoe laat enzo.

Zaterdag 02-08-2014
Vandaag zijn we naar Mdina geweest, dat is een stadje wat eerst de voormalige hoofdstad was van Malta. Je kan daar rond kijken en dingen bezichtigen zoals de St. Paul's Cathedral, de stadspoort, gereedschappen, museum en genieten van het uitzicht over Malta. Zeker de moeite waard om daar heen te gaan. We zijn daar zo'n beetje heel de dag geweest. Aan de foto's kan je zien hoe het eruit zag en de binnenkant van de kerk was. Erg indrukwekkend. Thuis hebben we rustig aan gedaan en gaan kijken voor de volgende dag. Het plan was om 7:10 de bus te pakken, dan zouden we om 8:30 aankomen. Dat was een prima tijd en dan ben je er lekker optijd. Genoeg bedjes en parasols nog.

Zondag 03-08-2014
Vandaag richting Riviera bay geweest, dat ligt aan de andere kant van de rotsen bij golden bay. We kwamen vroeg aan in de ochtend en het was echt schitterend. Het strand, het uitzicht, het water en de rotsen. Dat was wat ons allebei meteen opviel, daar wilden we eerst naar toe voordat we zouden gaan liggen. Wij dus richting de rotsen. In de het begin ging het nog prima en lukte het allemaal nog wel. Eenmaal boven kon je naar de andere kant kijken waar ook weer een strand lag, welke het precies is weet ik niet. Ik weet wel dat het super mooi was. Wij stonden dus voor een enorm rotsblok, en mensen die mij kennen weten wat ik zou gaan doen. Ik moest en zou aan de andere kant komen, hoe dan ook. Wij zagen een paadje wat er wel goed uitzag. Wij dus via dat paadje een start gemaakt om bij de rotsblok in de buurt te komen, na 3 passen schoof ik al iets weg. Maar dat weer hield ons niet om toch door te gaan. Ik voelde me nu echt een toerist. We hebben de paadjes gevolgd, tussen de struikjes en over de rotsen totdat we een beetje recht omhoog moest gaan. We waren erbijna, dus opgeven was geen optie. Wij via die wand omhoog klimmen totdat we er waren. En ik kan je zeggen. WAT EEN UITZICHT. Om nog hoger te gaan was niet verantwoord en denk ook onmogelijk. Dus was al genoeg voor mij. We hebben daar even genoten van het uitzicht en de rust en zijn toen weer naar beneden gegaan. Ook weer tussen de bosjes en over de rotsen. Éénmaal terug op het strand kom je zien waar we geweest waren, vanaf die plek leek het wel heel ver weg.
We hebben een plekje opgezocht en zijn gaan liggen. Het werd wat bewolkt door één wolk die er te bekennen was, een beetje grijs was die. Doordat wolkje heeft het ook bij ons 2 minuten geregend. Terwijl wij op het strand lagen. Normaal in Nederland zou je dan alles gaan inpakken en naar huis gaan. Maar hier werd het al weer gouw 30 graden en een zonnetje erbij. Niks aan de hand dus.
We zijn rond 15:00 naar huis gegaan omdat het best warm werd en wij nog naar de Lidl wilden gaan. Terug in de bus zouden we daar langs komen, maar door het dorps feest was dat dus afgesloten. Wij terug naar ons huis en vanuit daar maar naar de Lidl gegaan. Het was wel lekker rustig op een zondag. Omdat de bus niet in het dorp kwam hebben we een andere plek moeten opzoeken. Ik zal er niet te veel over zeggen, alleen dan we er ongeveer 2,5 uur over hebben gedaan in totaal. Wat ook in 1/1,5 uur zou kunnen. Via Via zijn we gelukkig thuis gekomen, met de boodschappen. Snel wat eten en naar bed. Een veel te langen dag was dat.
En daardoor heb ik dus geen verhaaltje meer getypt. Was echt helemaal op.

Voor het volgende weekend staan er ook weer allemaal leuke activiteiten op het programma. 1 ervan is een droom die voor mij gaat uitkomen dus kijk er nu al naar uit. Wat het is horen jullie zondag weer.

Afgelopen weekend en het weekend ervoor heb ik leuke kaartjes ontvangen van mijn vriendinnen. Echt super lief en bedankt ervoor.

Verder gaat alles nog goed hier en heb ik het prima naar mijn zin. Tuurlijk begin ik al wat dingen te missen die ik graag weer wil doen als ik terug ben. En de mensen om me heen hebben natuurlijk. Maar dat is denk ik normaal. Verder ga ik hier nog door met genieten en zie ik iedereen over een paar weekjes weer. :)

CiaoCiao,
Dikke kus en veel Liefs vanuit Malta
Miss Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6986

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: