1ste maand zit erop!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu 1ste maand zit erop!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

1ste maand zit erop!!

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Juli 2014 | Malta, Sliema

Hey Iedereen weer,

Zo het eerste maandje zit er alweer op, en wat is dat voorbij gevlogen. We hebben in de eerste maand al veel gedaan en gezien. Ik heb over de eerste paar weken al veel verteld dus nu is de laatste weel aan de beurt.

Week 4 was de laatste week van de Englishe Lessons. Een week geleden zou ik zeggen dat ik blij ben dat het erop zit, maar nu vind ik het toch jammer dat het de laatste week was. Ik heb zo veel geleed in die 2 weken en begrijp nu ook veel meer. Sommigen dingen moet ik nog aan werken, maar als ik dat doe dat moet dat ook in orde komen.
Heel de week ben ik dus naar school geweest en daarna wezen sporten.

Maandag ben ik nog even naar Margo geweest om haar gedag te zeggen. In de nacht zou ze weer naar huis gaan na 3 mooie maanden stage. Erg jammer. Maar als ik terug ben dan hebben we een Malta meeting.

Woensdag hebbien we natuurlijk ook ons eigen land aangemoedigd. Het was opzich een prima wedstrijd maar, helaas hebben ze niet gewonnen.

Het weekend hebben we alleen maar gedoken. We gingen de laatsten lessen in wat betekend, examens maken en afronden.
Zaterdag om 8:00 waren we present om te straten met allerlei oefeningen. Eerst in het zwembad en daarna in de zee. Bijna alles vond onderwater plaats, voorbeeld; het afdoen van het masker, lucht afsluiten, samen lucht delen, balanceren, afdoen van je weight belt, in je best blazen. Boven water: het wisselen van snorkel naar luchtstuk, het afdoen van je luchtfles ( vest BCD), je weight belt afdoen. Dit zijn een paar oefeningen.
Daarna zijn we in de zee gegaan om te duiken en een paar oefeningen uit te voeren
Na het duiken hebben we het theorie examen gemaakt, waarvoor we allebei geslaagd zijn :).

Zondag zijn we een stukje verder gaan duiken, richting gozo en comino. Een mooie plek om te gaan duiken, dus er waren uiteraard meer duikers aanwezig. Je kan daar van alles zien wat zo mooi is. Onderwater zit zo veel meer dan je boven water kunt zien. Echt prachtig.
We hebben ons klaar gemaakt voor de eerste duik van de dag. Voordat ik het water in ging kwam er een octopus te voor schijn waar ik het niet zo op had. Het ziet er heel mooi uit maar ze zijn zo glibberig en raar. Je komt zo ook niet alledaags tegen. Toen die eenmaal weg was, kwam het volgende probleem. Heel veel kwallen, maar dan ook echt heel. Voor de mensen die ze op willen zoeken het was een mauve stinger kwal. Mooie beestje maar ze doen best veel pijn as ze bijten of steken. Vanaf vandaag kan ik het weten. Ben ongeveer 3 tot 4 keer gebeten. Eenmaal onderwater hadden we geen last van alleen aan de oppervlakte en met erin en eruit gaan.
Daarna zijn we naar onderen gegaan, zo mooi helder en blauw wat je ziet. We hebben verschillende vissen, dieren, zeester, rif en wat koraal gezien. Ook zijn we bij het madonna stateu geweest, erg mooi om te zien waar iedereen het over heeft. Het beeldje staat op 18 M diepte, zo diep ben ik dus ook geweest. Nergens last van gehad dus dat was echt super.
We hebben 2 duiken gemaakt van ieder 00:32 min. Tijdens het duiken hebben we natuurlijk weer wat opdrachten moeten doen om te laten zien dat we alles snapte en konden uitvoeren.
Tijdens het duiken waren er wat meer mensen bij met onderwater camera's, ze hebben een paar foto's van ons gemaakt als herinnering.

Na het duiken hebben we meteen te horen gekregen dat alles goed gegaan was en dan ben ik vanaf nu een: Scuba Open Water Diver. Echt super vet!!

Het is dus een geslaagde week en weekend geweest met veel nieuwe ervaringen.

Dit was dus het eerste maandje, ik heb nu nog iets meer dan 2 maanden om te leren, stage te lopen, nieuwe ervaringen opdoen en vooral overal van te genieten. En dat ga ik ook zeker doen.

Meer foto's van het duiken volgen dus nog.

Morgen beginnen we weer met een nieuw dagje stage, waar we om 8:00 worden verwacht. Ik ga dus lekker optijd slapen.

ByeBye, see you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6939

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: