Weekendje - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu Weekendje - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

Weekendje

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Juli 2014 | Malta, Sliema

Hallo enthousiasten lezers :),

Weer een nieuw verhaaltje over het afgelopen weekend. We hebben weer een best druk weekendje gehad, met van alles en nog wat.

Vrijdag hebben we het laatste dagje school van de week gehad. Ik merk dat het steeds beter gaat, wat zeer positief is, Zeker na het bedenken van de eerste dag. Deze dag hebben we een presentatie gedaan en gewerkt aan het voorlezen voor een groep. Best spannend in het Engels, maar na een tijdje ging dat ook prima. We hadden de opdracht om een eigen bedrijf te runnen. Het ging over vliegtuigen. We hebben een nieuwe slogan gemaakt, een logo en verteld hoe we het gingen doen. Daarna hebben we afscheid genomen van 2 leerlingen. Dat houd dus in dat we maandag weer 2 nieuwe studenten krijgen.

Zaterdag hebben we een extra dagje stage gelopen. Ik ben eerst naar mijn broer geweest om wat kleren af te geven die ik toch niet aan doe. En hen gedag gezegd omdat hij weer terug ging :( Scheelt weer in de kilo's van mijn koffer :). Daarna zijn we richting de stage plek in Siggiewi gegaan. Dat is een klein dorpje in Malta, wat iets langer rijden in dan een uur. We werden heel open ontvangen en ze waren echt heel vriendelijk. Ze vonden het heel fijn dat we er waren en wilden daarom ook best veel van ons weten. Ik denk dat ze daar niet zo vaak mensen hebben die voor stage komen, van een ander land. Ik vond het in ieder geval heel fijn. We hebben met ze gepraat en uitgelegd waarvoor we hier zijn. We waren daar om mee te helpen aan de Swimathon. Dat was een evenement om geld in te zamelen voor Argentinië. 6 kinderen uit malta gaan daar heen om Malta te vertegenwoordigen.
ÉÉn maal thuis zijn we ons klaar gaan maken voor de wedstrijd van het Nederlands team. We zijn bij een klein cafeetje geweest wat Mason's heet. Margo ( vriendin ) van mij die loopt hier ook stage. We hebben samen met haar en haar klasgenoten de wedstrijd gekeken. Een erg spannende wedstrijd. Maar we hebben gewonnen, dus we mogen de volgende keer weer gaan kijken.
We zijn meteen naar huis gegaan omdat we de volgende dag er weer vroeg uit moesten.

Hoe vroeg dat was, dat was om 9:00 al. We hadden weer een dagje duiken op het programma staan. We hadden er veel zin in, zeker om de onderwater wereld te gaan bekijken. Het verliep iets anders dan we dachten. We hadden gedacht dat het ongeveer 4 uur zou duren, we hadden dus ook geen eten mee genomen. Niet heel slim van ons. We zijn begonnen met de theorie, en het maken van een toetsje. Ik dacht oo 1 is wel te doen. Maar al snel kwam nummer 2, nummer 3, nummer 4 en ook nog nummer 5. 5 filmpjes, 5 kennistoetsen en 4 examens. Dat was nog niet alles. Tussen de theorie door hebben we nog wat zwem -en drijftesten gedaan. Even afkoelen was we fijn.
We hebben van 9:00 - 16:00 les gehad vandaag. Iets te lang.
Daarna heb ik Margo nog even gezien en hebben we samen een soepje gegeten. Morgen avond gaat ze helaas weer naar huis, dus ga morgen even afscheid nemen.

Volgende week zaterdag hebben we HET EXAMEN en een duik en zondag hebben we nog 2 duiken van ongeveer 20 meter. Als dat allemaal met succes afronden, zijn we geslaagd en hebben we er weer een certificaat erbij.

Morgen begint de school week weer dus gaan we weer veel van leren, Ik heb er in ieder geval zin in en heb mijn huiswerk ook weer gemaakt. Voor zover dat dat ging.

Veel leesplezier en tot de volgende keer.
ByeBye

  • 06 Juli 2014 - 22:15

    Ingrid:

    He linda

    Mooi verhaal weer, veel plezier met stage en duiken! Geniet ze! X

  • 06 Juli 2014 - 22:56

    Guus:

    Gels inzamelen voor Argentinië? Wacht daar even mee tot na aanstaande woensdag......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6958

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: