Het laatste weekend - Reisverslag uit Gozo, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu Het laatste weekend - Reisverslag uit Gozo, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

Het laatste weekend

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 September 2014 | Malta, Gozo

Hallo Lezers,

Het laatste weekend alweer. Voor mij een raar gevoel en moment. Nu komt het einde steeds meer in zicht. Maar we gaan het laatste weekend natuurlijk ook goed benutten om mooie plekjes te gaan bezichtigen.

ZATERDAG

GOZO

Zaterdag zijn we vroeg op pad gegaan om naar eiland Gozo te gaan gaan. Het is een Eiland wat bewoond word en bij Malta hoort. Ze zeggen dat het rustiger moet zijn, maar dat vond ik wel mee vallen. Je merkt wel dat er minder toeristen zijn. De bussen zitten minder vol wat veel fijner is.

We zijn dus vroeg weg gegaan van huis richting Gozo. We hebben er denk ik 1,5 uur over gedaan om op Gozo te komen. Met de Bus richting de boot en met de boot richting Gozo.
Vanuit daar hebben we nog een bus moeten pakken naar de bus plaats. Daar komen alle bussen samen en kan je overal naar toe reizen op Gozo.

We zouden eerst naar de Azure Window gaan omdat we dat allebei graag wouwen zien. Het is een natuurmonument wat veel toeristen trekt naar Gozo. Het is een soort raam gemaakt door rotsen, erg mooi om te zien.
Eenmaal aangekomen keek ik mijn ogen uit. Het was veel groter dan ik dacht en echt heel mooi. Je moest wel wat moeite doen om mooie foto's te maken. Klimmen en klauteren over de rosten. Dat hoef je ons niet te vertellen. We zijn dan ook gouw genoeg begonnen.
We zagen ook dat je over de azure window kon lopen. Je moest daar wel een stukje voor klimmen. Maar we wouden dat allebei echt heel graag. Waarschijnlijk doe je dat maar één keer, en dat laat ik dan ook niet voorbij schieten. Boven aan de top was het echt zo mooi. Je kon alles zien en het was zo rustig. wel eng om daarna te zien dat je daar helemaal bent geweest. Denk dat ons mam er niet heel blij mee zou zijn. We hebben er mooie foto's kunnen nemen en zijn daarna terug gegaan naar de bus.

Bij de bus plaats zijn we naar een standbeeld gegaan wat ze ook in Brazilië hebben. Het heet De Salvatur. Dat is het standbeeld wat met zijn armen gespreid staat, in Malta hebben ze die in het klein. Ik was heel nieuwsgierig hoe het eruit zou zien. We zijn dus in de bus gaan zitten richting het standbeeld. Vanuit de bus kon je het al zien.

Het was één grote flop. Het was best klein en er stond een steiger met doeken omheen. Niet de moeite waard om er dus heen te lopen. Ik snap niet dat ze dat gaan restaureren als er allemaal toeristen zijn. Maar ja, jammer dus.

We hebben de busreis afgemaakt en kwamen uit in een klein dorpje. We hebben daar een hapje gegeten en zijn toen weer terug gegaan richting de Ferrie ( boot ).

Brad Pit en Angelina Jolie zijn ook aanwezig op Gozo. We wisten in welk plaatsje ze zouden zitten, maar we hebben ze niet gevonden. Waarschijnlijk was het dan toch afgesloten geweest. Zou we leuk geweest zijn.

Bij de boot stond er weer een lange reis op ons te wachten. Eenmaal thuis hebben we niet zo veel meer gedaan. Wat gegeten en uitgerust. Morgen Popeye Village.

ZONDAG

POPEYE VILLAGE

Vandaag zijn we naar Popeye Village geweest. Eerst hebben we wat uitgeslapen, dat mag ook wel eens. In iets langer dan een uurtje waren we er.

Het is een klein dorpje waar de film opgenomen is. Best leuk om te zien. Er staan allemaal kleine huisjes en het is raar dat het er al zo lang staat. Het is wel een beetje oud allemaal. Je kan daar alles zien wat je in de film ook ziet. Ook de film kon je daar bekijken. Hebben we een klein stukje bekeken en zijn daarna weer verder gegaan.
We hebben ook een boottochtje gedaan richting wat rotsen en volgens mij ook grotten. Het was niet een heel lang ritje.
Die mensen die de shows geven sporen ook niet helemaal. Ik heb een paar leuke filmpjes, die laat ik wel even zien als ik terug ben. Heb er helemaal dubbel omgelegen, met haar babybel.

Daarna weer richting huis, wat koken en verhaaltjes type :). Die jullie nu aan het lezen zijn.

Morgen gaan de laatste 5 dagen in :(, er staan nog wel leuke activiteiten op het programma waar ik zeker van ga genieten en terug ga denken een de mooie tijd hier.

Morgen gaan we naar valletta en we gaan een nationale bootrace bekijken.

BYEBYE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 6944

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: