Ma, Di, Wo - Reisverslag uit Mdina, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu Ma, Di, Wo - Reisverslag uit Mdina, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

Ma, Di, Wo

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 September 2014 | Malta, Mdina

Hallo Lezers,

Er zijn weer 3 dagen voorbij, 3 dagen waar we veel in gedaan hebben.

Maandag 08-09-2014
Het is vandaag een nationale dag hier. Iedereen is vrij en zal er dus op uit gaan. Net zoals wij dat gaan doen. Er zouden bootraces zijn in de haven van Valletta. Ik was benieuwd naar de races en wou het dus graag zien. Verder zouden we nog wat rondkijken en winkeltjes gaan bekijken.
We zijn eerst naar de bootraces opzoek gegaan. Zoals hier vaker alles zo duidelijk staat aangegeven, was dat deze keer ook zo. We hebben allebei bij de havens gekeken, maar er waren nergens booten of races te bekennen. We hadden dus al gouw gezien en zijn dus naar de winkeltjes gegaan. Daar ben ik opzoek gegaan naar bepaalde dingen, kan nu niet zeggen wat. Daar komt die gene nog wel achter. Ik heb daar ook nog wat moeite voor moeten doen, maar dan heb je ook wat.
Daarna zijn we nog even naar paceville gegaan. Ik zocht nog iets en wist dat ze dat daar zouden hebben.
Daarna lekker met de bus naar huis. We zouden in de avond eten bestellen. Voor mij de eerste keer dus duurde even voor ik alles had gevonden Ik kan wel zeggen dat het verrekte handig is. Je hoeft er niks voor te doen en het is er zo.
Verder hebben we het rustig aan gedaan. Genieten van de vrije avond.

Dinsdag 09-09-2014
Vandaag is mijn broer jarig. Helaas kan ik hem nu niet feliciteren dus dat doe ik wel als ik terug ben. Vandaag stond alleen de middag en de avond gevuld. We zouden om 15:00 pas weg gaan dus van te voren lekker rustig aan gedaan.
Rustig aan ontbijten en richting de supermarkt. Daarna zijn we naar de zee gegaan. Het was lekker rustig omdat iedereen natuurlijk weer werken was en de vakantie er bijna op zit. Je merkt dat nu wel echt goed. Daarna zijn we gaan lunchen en hebben we de bus gepakt richting Mdina. Dat is het stadje waar we al eens eerder geweest waren. We wilden nog wat grotten bekijken die we toen niet gezien hadden en wat eten daar. De grotten waren erg indrukwekkend en zag er mooi uit. Raar hoe mensen zo leefde hiervoor.
De vorige keer was het eten zo lekker dat we dat nog eens wilden. Een dorpje verder ligt Dingli. Dat is een klein dorpje waar je de zonsondergang goed kan zien. We waren erg benieuwd hoe het eruit zou zien. We waren alleen iets te laat, de zon was al bijna onder. Je zag alleen nog maar een rode lucht. Erg jammer was dat. Verder was het wel super mooi daar. Er stond ons weer een lange terug reis te wachten. En morgen ook weer een redelijk drukke dag.

Woensdag 10-09-2014
Super vroeg eruit 4:30, tijd voor het ontbijt. Waar we wonen komt de zon mooi op. We willen de zon dus ook een keer helemaal zien opkomen. Rond 5:30 zijn we richting de pier gelopen om te gaan kijken. Het duurde wel even voordat die te voorschijn kwam. Daarvoor zag je alleen de lucht lichter worden. Op een gegeven moment kwam de zon te voorschijn en ging die snel op hoog, sneller dan ik dacht. We zijn om 7:00 weer terug gegaan richting huis. Even de oogje nog dicht gedaan. Daarna hadden we een afspraak op het hoofdkantoor van stage. We moesten onze papieren nog laten tekenen, en dat zouden we vandaag gaan doen. Het is even reizen naar het hoofdkantoor maar niet heel moeilijk. We hebben daar alles netjes laten tekenen, nog wat souvenirs gekregen en gesproken over de afgelopen maanden. Het was een mooie periode ook voor hun samen met ons. Maar aan het afscheid nemen ontkomt je niet. Ik vond het niet zo'n leuk moment, dus wist ook niet precies wat ik moest zeggen.
Daarna weer richting huis gegaan en naar de supermarkt. Zal zo'n beetje de laatste keer zijn. We hadden ook niet zo veel wat we normaal altijd hebben. Thuis wat eten en nog even naar the Point (shop winkels) geweest.
Wat eten gaan maken en in de avond wat rustig aan. Alles een beetje bij werken.

Na deze dag blijven en dus nog maar 2 volle dagen over. In die 2 dagen hebben we nog niks vast staan. Wel dat we naar de rotsen gaan om te zonnen en te zwemmen. Wat spullen pakken en verder zien we wel even.

In de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekken we. Vlak voor vertrek zal ik nog een nieuw verslag plaatsen over de laatste dagen.

Voor nu,
CiaoCiao


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6924

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: