Weekje 5 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu Weekje 5 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

Weekje 5

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Juli 2014 | Malta, Sliema

Hallo beste lezers.

Deze week zijn we begonnen met het nieuwe programma op stage, namelijk summer on the move. Het is een druk een zwaar programma.

Aan de begin van de week ben ik niet zo fit geweest. Last gehad van buikpijn en niet echt kunnen eten. Nu gaat het gelukkig weer prima met me.

Maandag 14-07-2014
De eerste stage dag na onze school ging weer van start. We moesten om 8:00 aanwezig zijn wat de rest van de week ook de bedoeling is. Vandaag begon ook het nieuwe programma, dus voor de meeste stagaires was alles ook nieuw. Er kwamen vandaag veel kinderen zwemmen, ongeveer 9 groepen van 8-10 kinderen. Iedere groep heeft ook zijn eigen coach voor de rest van het programma, wat erg handig is. Zo geldt dat ook voor ons. Tot 12:00 zijn we op het zwembad gebleven en daarna zijn we door gegaan naar de fitness tot 18:00. Lange dagen dus. Eenmaal thuis is het eten maken en gouw genoeg gaan slapen.

Dinsdag 15-07-2014
Vandaag weer ongeveer het zelfde dagje gehad als de vorige dag. Na het eten hadden we nog even zin om te gaan sporten buiten, wat hardlopen en wat oefeningen gedaan. Met een moe en voldaan gevoel weer lekker gaan slapen en uitrusten voor de volgende dag.

Woensdag 16-07-2014
Het sporten van de dag ervoor merkte ik wel. Om wakker te worden heb ik maar even een koude douche genomen. We hadden weer een lange stage dag. Daarna hebben we wat gerelaxed. Zo heb je niet echt tijd om veel te doen overdag. Alleen in het weekend kunnen we dat.

Donderdag 17-07-2014
Vandaag mochten we iets later beginnen op stage, rond 9:00 moesten we op stage zijn. Konden gelukkig wel een uurtje blijven liggen. Nog wel steeds tot 18:00. Daarna waren we toch wel behoorlijk leeg, geen energie meer over.

Vrijdag 18-09-2014
Laatste stage dag van de week alweer. De dagen vliegen hier voorbij. Omdat we heel de dag actief bezig zijn in de zon moet ik goed opletten dat ik voldoende blijf drinken. Zeker met de hitte hier. Vandaag waren we een uurtje eerder klaar, wat ook wel eens lekker is. Lekker naar huis en gaan genieten van het weekend. Vooral mijn batterij opladen voor de volgende week.

Zaterdag 19-07-2014
Joehoe uitslaap dag. Vandaag hadden we niet echt iets op het programma staan, behalve uitslapen en wat slapen op het strand:p Ik wou vandaag wel naar de lidl om mijn soya toetjes te halen. Niet duur bij de lidl en zijn erg lekker, daar wil ik wel voor op en neer gaan. Heb ook meteen wat eten gehaald voor de komende week. Daarna nog even naar de plaatselijke supermarkt geweest waar ze leuke broodtrommels hebben, ook niet onaardig om die één te hebben. Daarna zijn we naar ons privé strand gegaan. Onderaan ons appartement is het al. Misschien een minuutje lopen of nog niet eens. We zijn opzoek gegaan naar een mooi plekje. Ik dacht misschien aan de overkant van waar we stonden. Je kan daar op 2 manieren komen, de korte weg en wat omlopen. Ik koos natuurlijk voor de korte weg, wat achteraf niet zo slim was. Om daar te komen kan je over een breed muurtje lopen wat de zee splitst in de zee en een poelbadje voor de kinders. Ik dacht over dat muurtje wel te kunnen lopen waar iets van mos of zeewier ligt, ik weet wel dat het ooit wat glad kan zijn. Met goede moet liep ik daar en bijna in het midden gleed in dus bijna uit. Aan de reactie van de mensen te zien en van Kevin zag het erg lachwekkend uit. Ik zocht mijn evenwicht om toch maar terug te gaan en droog te blijven. Dat was gelukkig gelukt. Daar loop ik dus ook nooit meer overheen.
We zijn gaan zonnen en zwemmen en aan het einde van de middag terug gegaan om wat te eten. De avond was verder relax verlopen.

Zondag 20-07-2014
Zondag is bij ons strand dag. Iedere keer zoeken we iets anders op en deze keer is het pretty bay geworden. We zijn daar wel eens in de buurt geweest toen we het plan hadden om naar st peter pool te gaan. Wat toen niet zo'n goed idee leuk. Nu hebben we amper hoeven lopen en stopte de bus bijna recht voor het strand, kon niet missen. Het uitzicht was de industrie van Malta. Grote schepen lagen er klaar om weg te varen met vracht. Als je er langs af keek kon je nog wel genieten van een stukje open lucht en de rotsen.
Helemaal opgeladen en bruin ( rood ) gebakken, zijn we terug gegaan. Even lekker wat eten en een filmpje kijken.
Morgen weer klaar voor een nieuwe stage dag.

Tot de volgende keer,

ChiaoChiao :)

  • 20 Juli 2014 - 21:57

    Rian:

    Hoi Linda
    erg leuk om je verslagen te lezen. Je hebt het druk en ik denk een leuke tijd. Hier is het ook tropisch warm. Fijn als je vrij bent maar minder leuk voor als je moet werken. Groetjes ook van ome John uit en warm Asten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6928

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: