De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sliema, Malta van Linda Boer - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Linda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Juni 2014 | Malta, Sliema

Hallo Iedereen,

Ik ben al een paar dagen op Malta. Onze stage is nog niet begonnen dus we hebben de afgelopen dagen wat rond gekeken en het eiland gezien,

Vrijdag zijn we vertrokken richting malta. De vlucht duurde 3 uur dus waren op tijd in malta. Onderweg hebben we in het vliegtuig nog wat te eten gekregen.
Na de vlucht zijn we richting ons appartement gebracht door de organisatie. De eerste week zitten we apart in ons eigen appartement, na een week verhuizen we beiden naar een ander appartement waar we wel samen zullen verblijven.
Ik deel het appartement samen met een Portugees, een Turkse, een Duitser en een Engelse. De eerste dag heb ik wat moeten wennen hoe het allemaal ging maar nu gaat dat prima.

De eerste dag na onze vlucht zijn we Sliema in gegaan om wat rond te kijken waar alles precies zat. We hebben de winkels bezocht, de boulevard en de terrasjes. S' avonds hebben we natuurlijk Nederland-Spanje gekeken. Daarna hebben we nog wat rondgelopen en de supermarkt opgezocht samen met Margo. De straten zijn hier zo verwarrend dat we er ongeveer een uur over hebben gedaan om het appartement te vinden.

De tweede dag hadden we besloten om vroeg op te staan om boodschappen te gaan doen, rond de klok van 9:00. Eenmaal aangekomen bij de supermarkt hebben we wat rond gekeken wat ze allemaal hebben. Het is een grote supermarkt met 3 verdiepingen, je kan daar alles halen wat je nodig hebt. Ook bekers, föhnen enz. De prijzen van de producten waren ook erg groot, voor wat muesli betaalde je al gouw €4/5. Dat vonden wij iets te veel van het goeden, dus zijn opzoek gegaan naar een andere supermarkt. We wisten dat er ergens een lidl was. Eenmaal gevonden zijn we richting de lidl gegaan voor de boodschappen. We hebben van 9:00 tot 14:00 gedaan voor onze boodschappen, lang genoeg dachten we zo.
Middags zijn we naar de zee gegaan voor een verfrissende duik. We hebben hier niet echt zand dus hebben op de rotsen gelegen. Het water is erg helder hier, onder je kan je de vissen zien zwemmen wat erg mooi is. Het water is ook fijn om in te zwemmen, niet te koud.
Avonds hebben we wat gegeten en zijn daarna gaan zoeken naar de fitness school en het nieuwe appartement. Na een stukje lopen hadden we het gevonden. De fitness is niet heel groot maar groot genoeg om me uit te kunnen leven ;). Het nieuwe appartement ligt dichterbij de zee en ligt voor mijn gevoel wat rustiger. Na het vinden van die twee dingen, hebben we geprobeerd om de weg naar huis te vinden. Dat duurde weer langer dan we dachten. Na een uurtje rondgelopen te hebben en 3 keer dezelfde gebouwen gezien te hebben, hebben we toch het appartement gevonden en ben meteen gaan slapen.

Dag drie zijn we naar de golden bay gegaatn. Het is een erg mooi strand wat, wat afgelegen ligt van sliema en valletta. Richting de andere twee eilanden, een uurtje van sliema af met de bus. Het was erg warm vandaag dus heb me goed in gesmeerd Dat insmeren heeft helaas niet helemaal geholpen. Ik ben goed verkleurd maar ook wat verbrand. Ik neem aan dat dat nog wat gaat bijkleuren zodat ik de volgende keer wat minder snel verbrand.

Morgen begint de stage. Ik heb er veel zin in maar het is ook een beetje spannend. We gaan weer naar een nieuw gedeelte en gaan weer nieuwe mensen ontmoeten.

Morgan laat ik weten hoe de stage geweest is.

De foto's die ik gemaakt heb volgen ook nog, wanneer precies weet ik nog niet.

Tot morgen,

ByeBye from Malta

  • 15 Juni 2014 - 22:06

    Yvonne:

    lekker ingewikkeld daar dan haha. Maar wel fijn dat je eerste paardagen lekker kon rusten haha.

  • 15 Juni 2014 - 22:12

    Linda De Boer:

    haha klopt. Wij dachten zeket dat we goed liepen dus van het ziekenhuis en hotel af, komen we dat weer tegen. Wij dachten ook hoe kan dit nou weer :p. Maar vroeger hebben ze de wegen aangelegd zodat de mensen het niet makkelijk terug zouden vinden, en dat is ze goed gelukt vind ik zelf

  • 15 Juni 2014 - 22:35

    Linda:

    Wat ingewikkeld!! Je hebt nog lang genoeg de tijd om het te leren kennen.
    En als je het eenmaal kent zit het er alweer op ;)
    Veel plezier en succes op stage!

  • 15 Juni 2014 - 22:50

    Hans Van Rijssel:

    Ha Linda, leuk zo'n verslag je zal het best naar je zin krijgen, stage, zon, zee, strand wat wil je nog meer Ohh ja en THE local gym niet te vergeten haha :) .
    Have a Nice time, geniet er van tot het volgende verslag.
    Gr. Uit Vlierden

  • 16 Juni 2014 - 14:07

    Margo Strijbosch :

    Haa Linda, leuk dat je een reisverslag bijhoudt!
    Kan ik ook meegenieten van je reis in Malta;)
    Xx

  • 16 Juni 2014 - 16:29

    Linda De Boer:

    Dankje wel iedereen :)
    Margo, houd jij niks bij van een verslag?

  • 16 Juni 2014 - 16:29

    Linda De Boer:

    Dankje wel iedereen :)
    Margo, houd jij niks bij van een verslag?

  • 16 Juni 2014 - 19:03

    Liselot Vos :

    Hoi Linda,
    Leuk verhaal om te lezen! Hopelijk bevalt je stage je goed!
    Smeer je maar nog even goed in :)
    Geniet van de tijd!
    Groetjes van Liselot

  • 16 Juni 2014 - 19:40

    Sharon :

    Hee Linda,

    Leuk verhaal! Ik zie dat je je in ieder geval vermaakt hebt me al dat rondlopen en zoeken. Nog even en je kent precies de weg. Succes met je stage!

    X Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 6945

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Het volgen van mijn reis

Landen bezocht: